En härlig höstdag i skogen

En härlig höstdag i skogen

Våran vardagSkapad av Sixinthefamily sön, oktober 11, 2009 00:50:26

Denna veckan har vi haft otur med förkylningar. Jag tror att alla barn och jag har varit hemma några dagar var. En eftermiddag när solen sken så ledsnade vi på förkylningarna och innomhus miljön så vi beslöt oss för att ta en tur till en skogsdunge vi aldrig varit i. Jag och Sache cyklade, Selina red på Mitra. Savannah åkte på mig ibland och red med Selina ibland. Första avstickaren från landsvägen var i en liten skogsglänta. Gissa om Sache blev förtjust när han hittade skelett delar. Det var så spännande, vi funderade en lång stund vad det kunde ha varit för djur. Vi fick inte riktigt ihopa det. Vi tyckte det borde vara ett rådjur men det fanns super långa hörntänder?? Selina red djupare in i skogen och fick för sig att hon såg ett vildsvin, skrämde oss alla så vi for ut ur skogen. (Savannah sov oroligt denna natt, konstigt?). Ut på landsvägen igen och vidare till skogsgläntan. Här var det helt ljuvligt, solen lös in bland de stora lövträden. Vi lekte kurragömma. Jag och Selina letade ridandes och de andra två sprang lyckligt omkring. Selina och Mitra gjorde ett gott försök att gömma sig, hur det gick ser ni här nedan. Hela vägen hem red Savannah på Mitra tillsammans med Selina. Och när vi kom hem på vår grusväg ville hon rida själv. Det gick hur bra som helst. Det finns hopp om iallafall ett barn till kanske kan dela ridintresset med oss. Håller tummarna!

 

Image Thumbnail Image Thumbnail
Image Thumbnail Image Thumbnail
Image Thumbnail Image Thumbnail
Image Thumbnail Image Thumbnail
Image Thumbnail Image Thumbnail
Image Thumbnail Image Thumbnail
Image Thumbnail Image Thumbnail
Image Thumbnail Image Thumbnail
Image Thumbnail Image Thumbnail
Image Thumbnail Image Thumbnail

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0